רובעים בבנגקוק

Related image

רובעים בבנגקוק

בנגקוק היא העיר הגדולה ביותר בתאילנד, ואחת המטרופולינים החשובים במזרח אסיה. גודלה העצום יכול להרתיע לא מעט, וההתמצאות בה יכולה להיות מסובכת ומורטת עצבים. להכרת הרובעים של בנגקוק ישנה חשיבות על בחירת בתי המלון, מסלול הטיול וההתניידות בתחבורה ציבורית.

האטרקציות והאתרים השונים מפוזרים ברחבי הרובעים של העיר, כך שאין רובע ספציפי אשר בו מומלץ ללון. בחירת הרובע בו ימצא המלון תלויה בצרכים של כל מטייל, לדוגמה מי שמתעניין בבנגקוק העתיקה והאתרים ההיסטוריים יעדיף את רובע רטנאקוסין, לעומת זאת, מי שהגיע לבנגקוק לחגוג ולהכיר את חיי הלילה יעדיף את אזורי סוקומוויט, כיכר סיאם וסילום.  

את בנגקוק ניתן לחלק ל-12 רובעים עיקריים: כיכר סיאם, סוקומוויט, סילום, רטנאקוסין, צ'יינה טאון, באנגלאמפו, ט'ונובורי, דוסיט, פראטונאם, פאהוניות'ין, ראטצ'אדפיסק וראמקאמהאנג.

 

סוקומוויט (Sukhumvit) – קרוי על שם רחוב סוקומוויט המרכזי והארוך, ממנו יוצאות סמטאות קטנות יותר שנקראות סוי (Soi). זהו המרכז התיירותי של העיר, המלא באטרקציות כגון הפארגון, MBK, אמפוריום, סנטרל וורלד ועוד. יש כאן בתי מלון ברמה גבוהה, מסעדות ומועדוני לילה. סצנת חיי הלילה פה ידועה לשמצה, בעיקר באזור סוי קאובוי  (Soi Cowboy)וננה אנטרטיינמנט .(Nana Entertainment) שני הקווים של הסקייטריין עוברים לכל אורך הרחוב ונפגשים עם המטרו. את אזור סוקומוויט ניתן לחלק לשני אזורים- ממערב לסואי אסוקה וממזרחה לו. בחלקו המערבי נמצא אזור תיירות המין והוא אזור פחות מומלץ ללינה. המראה הנפוץ פה הוא תאילנדיות צעירות לצד גברים מערביים מבוגרים. בחלק הזה של סוקומוויט נמצאים אתרי קניות רבים כמו מרכז הקניות טרמינל 21 ושוק סוקומוויט. חלקו המזרחי הוא אזור קוסמופוליטי בו מתגוררת קהילה אמידה, והמלונות כאן ברמה גבוהה. שימו לב, שביחס לשאר בנגקוק, אזור סוקומוויט כולו יקר יותר.

 

כיכר סיאם (Siam Square) – האזור סביב כיכר סיאם הוא לב ליבה של בנגקוק המודרנית, עמוס בקניונים נוצצים ובתי מלון. זהו אזור מסחרי ושוקק חיים, בו עוברת הרכבת העלית (הסקייטריין) ומקשרת בין רוב מוקדי העניין ברובע, כך שההתניידות בו קלה למדי ואינה תלויה בפקקים. יש כאן מלונות ומקומות לינה בכל הרמות. זהו אזור שמתאים למי שמעוניין בעיקר בשופינג במהלך היום, ופחות חיי לילה, כיוון שרוב המקומות נסגרים בשעות הערב. אטרקציות בקרבת מקום הם: מוזיאון מאדאם טוסו והבית של ג'ים תומפסון. המועדונים של סוקומוויט וסילום נמצאים במרחק נסיעת מונית קצרה.

סילום (Silom) – האזור סביב דרך סילום (Silom Road) מתפקד במשך היום כמרכז העסקים של תאילנד , ובשעות הערב הופך לאזור בו חיי הלילה מתעוררים לחיים. הוא כולל בתוכו את אזור פטפונג, בו מתקיימים מופעי הפינג פונג הידועים לשמצה. זהו אזור בו חיים הרבה הודים ומוסלמים ולכן רוב המסעדות פה פונות לקהל זה. אזור מאוד פקוק ולכן מומלץ להתנייד באמצעות הסקייטריין והמטרו. באזור סילום יש בעיקר מלונות המיועדים לתרמילאים, ביניהם ניתן למצוא כמה מלונות יוקרתיים למעמד הגבוה יותר. יכול להוות תחליף למי שמעוניין לחמוק מה"ישראליאדה" של קאו סאן. באזור נמצא גם פארק לומפיני, הריאה הירוקה של בנגקוק.

צ'יינה טאון (China Town) – מכונה גםYaowarat  על שם הרחוב הראשי. הרובע הסיני מגוון בתרבויות ומלא במקדשים, מסעדות למאכלי ים ושווקים. לרוב, ישראלים אינם נוטים ללון באזור, אך מגיעים לסיבוב קניות או למסעדות. המלונות כאן הם בטווח מחירים בינוני, האזור שקט ביחס למיקומו המרכזי, אך יש לקחת בחשבון את עומסי התנועה. היתרון בלינה ברובע הוא הקרבה לאתרי תיירות מרכזיים כגון ארמון המלך והמוזיאון הלאומי.

רטנאקוסין (Rattanakosin) – הרובע המלכותי לשעבר, שוכן בין הנהר לעיר החדשה ובו  שוכן נמצאים מיטב האתרים ההיסטוריים של בנגקוק, ארמון המלךמקדש הבודהה השוכב והמוזיאון הלאומי. כיכר סאנאם לואנג (Sanam Luang Square) היא המקום בו מתרחשים רוב הפסטיבלים והיא נחשבת לנקודה המרכזית ביותר של המרכז ההיסטורי של בנגקוק. באזור זה יש בעיקר מלונות בוטיק קטנים, עד לאחרונה לא היו פה כמעט בכלל בתי מלון. האזור נחשב לרובע התיירותי של בנגקוק ולרוב מגיעים אליו כדי לבקר באתריו ולא בכדי ללון. מומלץ ללון ברובעים סמוכים לו כמו צ'יינה טאון, באנגלאמפו או סיאם.

באנגלאמפו (Banglamphu) – אזור באנגלאמפו נמצא צפונית לעיר העתיקה של בנגקוק, והוא נחשב לרובע התרמילאים של בנגקוק. לא רק כי יש פה שפע של גסטהאוסים, אלא גם בגלל המסעדות הזולות יותר והעממיות יותר (כאן תמצאו את רוב המסעדות הישראליות) כמו גם בזכות השווקים הזולים כמו השוק על רחוב קאו סאן. באנגלאמפו נחשב לרובע היפה של בנגקוק, הוא שוכן על גדות הנהר ונחמד מאוד לטייל בו. הגישה לתחבורה ציבורית יותר בעייתית כאן, הרכבת העילית והמטרו אינם עוברים באזור, והדרך להתנייד היא בעיקר במוניות וטוקטוקים. בשנים האחרונות עולה גם כמות המלונות היוקרתיים באזור וההיצע גדל. היתרון הגדול בלינה באזור זה היא הקרבה לאתרי התיירות המרכזיים של העיר כמו ארמון המלך והמוזיאון הלאומי.

דוסיט (Dusit) – דוסיט הוקם ע"י המלך ראמה החמישי כמחווה לערים אירופאיות והוא אכן מזכיר מאוד במראו עיר אירופאית. במקום גם הוצב פסל של המלך ראמה החמישי, מתבונן על האזור שהקים. זהו המרכז הפוליטי של תאילנד, בו נמצאות השגרירויות כמו גם משכנו של המלך. יש פה מספר אתרים תיירותיים שמומלץ להגיע אליהם כמו גן הארמון דוסיט ובו ארמון וימנמק וגן החיות דוסיט. שימו לב כי המרחק בין האתרים ברובע זה הוא גדול מדי בכדי לצעוד אותו ולכן תצטרכו להתנייד באמצעות אוטובוסים או מוניות טוק טוק. זהו אזור פחות פופולארי ללינה בבנגקוק, הוא די מרוחק מהאתרים המרכזיים של העיר כמו גם מאזורי הקניות, וגם ההתניידות ברחבי הרובע היא מעט בעייתית.

תונובורי (Thonburi) – הגדה המערבית השקטה והרגועה של נהר הצ'או פראיה. רוב התיירים מטיילים בחלק הזה של העיר באמצעות שיט תעלות. באזור הזה של העיר שוכן מקדש השחר   .(Wat Arun)

 

פראטונאם (Pratunam) – אזור עם שווקים רבים ובו מאות חנויות אופנה המוכרות בגדים בסיטונאות ובקמעונות. אזור זה לרוב נחשב לחלק מאזור כיכר סיאם. באזור זה נמצא גם הבניין המפורסם באיוק סקיי ובו מסעדות ונקודת תצפית מסתובבת.

 

פאהוניות'ין (Phahonyothin) – זהו אזור בפרברי בנגקוק, בחלקה הצפוני. האטרקציה המרכזית כאן הוא שוק סוף השבוע (Chatuchuk Market).

 

ראטצא'דפיסק (Ratchadaphisek) – מאז השלמת קו המטרו, רחוב ראטצא'דפיסק התפתח ונחשב היום למקום בילוי נחשק בקרב המקומיים, עם מועדונים פופולאריים רבים בסמטאות השונות.

 

ראמקאמהאנג (Ramkhamhaeng) – לאורך רחוב ראמקאמהאנג, בחלקה הצפון-מזרחי של בנגקוק, יש מספר שכונות מגורים ובהן מרכזי קניות גדולים ופארקי שעשועים כמו עולם הספארי.

 

אמצעי התחבורה

למרותה גודלה העצום וצפיפותה של בנגקוק, ניתן לנוע בה ממקום למקום בקלות יחסית, בזכות מגוון אמצעי התחבורה הקיימים בעיר.

Airport Rail Link– קו הרכבת משדה התעופה הבינלאומי (BKK) למרכז בנגקוק. בקו זה מופעלות שתי רכבות: סיטי ליין- רכבת מאספת שעוצרת במגוון תחנות לאורך הדרך, אקספרס ליין- רכבת מהירה שעוצרת בשתי תחנות בלבד (תחנות Makassan  ו- Phayathai). בפועל, ההצלחה של הקו שפועל משדה התעופה אינה גדולה, הוא יקר יחסית (150 באט) ולא חסכוני בזמן (יוצא פעם בחצי שעה), לכן לא הרבה תיירים משתמשים בו.

Sky Train– או בשמה הנוסף- BTS- הרכבת העילית של בנגקוק הינה רכבת ממוזגת, נקייה, ומשרתת ביעילות את מיליוני הנוסעים מדי יום ביומו. היתרון הגדול שלה הוא שהיא חוסכת זמן ולא תלויה בפקקים של העיר (ויש הרבה כאלה). הרכבת מצוינת בעיקר לכאלה שנמצאים באזור סוקומוויט, כיכר סיאם וסילום. לרכבת יש קווים: קו הסוקומוויט- חוצה את בנגקוק מצפון לדרום, לכל אורכו של הרחוב. קו סילום- קו בעובר ברחובות סילום וסת'ורן, המהווים את מרכז העסקים של בנגקוק, וממשיך למערב העיר. לשני הקווים יש תחנה אחת משותפת בשם Siam Station, כך שבה ניתן לעבור ביניהם. ניתן לרכוש סוגים שונים של כרטיסים (יומי, נטען וכו'). סמוך לסקייטריין יש גם תחנות מטרו וקווי אוטובוס.

MRT מטרו– הרכבת התחתית היא אמצעי תחבורה פחות מוכר עבור התיירים, אבל היא דרך מצוינת להגיע לשוק סוף השבוע (שנמצא ברובע פאהוניות'ין), ולשוק הלילה סואן לום. בנוסף, הרכבת התחתית מגיעה לתחנת הרכבת הואה- למפונג, ממנה יוצאות רכבות לכל רחבי תאילנד. ולהרבה אתרים נוספים כגון פארק לומפיני, Siam Niramit, Fortune Town ועוד. למטרו יש קו אחד ויחיד, לכן מאוד קל להתמצא בה. עלות הנסיעה תהיה מקסימום 40 באט (מהתחנה הראשונה ועד הסופית). הרכבות עצמן נעימות וממוזגות, והתחנות משולטות היטב. הרכבת התחתית נפגשת עם העילית בשלוש תחנות.

קו האוטובוסים BRT– קו חדש שמורכב מאוטובוסים חדישים, שנוסעים במסלול המיועד רק להם ואינם מושפעים מתחבורה ופקקים. מדובר על אותה החברה שמפעילה גם את הרכבת התחתית בבנגקוק, כך שמי שיש בידו את האסימון הנטען של הרכבת יכול להשתמש בו גם לאוטובוסים. עלות הנסיעה היא 10 באט. לקו יש 12 תחנות, הוא עובר במרכז העיר אך גם בחלקים לא מתויירים וזאת הזדמנות לטייל באזורים פחות מוכרים של בנגקוק.

אוטובוסים– בבנגקוק יש מעל ל100 קווי אוטובוסים, אך בניגוד לכל אמצעי התחבורה שפירטנו עד כה, האוטובוסים הממשלתיים רחוקים מלהיות נוחים, זאת בגלל היותם תלויים בפקקים, בגלל הצפיפות בהם וגם בגלל שחלקם אינם ממוזגים, מה שכן, הם מאוד מאוד זולים. ישנם סוגי אוטובוסים בצבעים שונים, ההבדל ביניהם הוא קיומו או היעדרו של מיזוג. האוטובוסים הזולים ביותר הם האדומים והכתומים הקטנים ללא המיזוג, ולעיתים גם עם נהגים לא זהירים, מעט יותר יקרים הם האוטובוסים הכחולים והלבנים, בהמשך הכתומים והצהובים הממוזגים, והיקרים ביותר הם הורודים והלבנים הקטנים (20 באט), אשר נוחים יחסית וממוזגים, הישיבה בהם נעשית בישיבה בלבד אך בשעות עומס כמעט בלתי אפשרי לתפוס אותם. בעיה נוספת בנסיעה באוטובוס היא שהשילוט בתחנות בתאית בלבד.

Chao Praya Express Boats– סירות הנהר הציבוריות, בדומה לרכבת העילית והתחתית, הן דרך נהדרת לנוע בתוך בנגקוק ללא תלות בפקקי תנועה. מלבד היותן כלי תחבורה, הן גם אטרקציה נהדרת שמאפשרת היכרות עם העיר מזווית אחרת. ישנן 3 סוגי סירות: הסירות הציבוריות הרגילות, סירות הנהר לתיירים ומעבורות.

סירות הנהר הציבוריות עובדות בדומה לאוטובוסים; יש להן מסלול קבוע, בזמנים קבועים ועם עצירות קבועות במזחים (רובם בגדה המזרחית של הנהר). ישנם 5 קווים שונים: ללא דגל, דגל צהוב, דגל כתום, ירוק וכחול. הדגלים תמיד בחלקה האחורי של הסירה, לא להתבלבל עם סירות שיש דגלים בקדמתן. הסירות הרלוונטיות לתיירים הן לרוב עם הדגל הכתום והכחול. עלות הפלגה היא 15 באט.

הסירות עם הדגל הכחול שייכות לקו של סירות תיירים והן שונות במראה משאר הסירות. סירות אלה נעות בין 8 תחנות שרלוונטיות לתיירים. בעלות של 150 באט, ניתן לנוע בחופשיות וללא הגבלה בין כל סירות הנהר הציבוריות.

חשוב לשים לב לשני דברים: 1. בכל תחנת סירות יש שני מזחים, האחד לסירות ציבוריות והשני למעבורות, לשם חציית הנהר. 2. במזח עוצרות סירות ציבוריות לשני הכיוונים לכן הקפידו לברר על איזה סירה אתם עולים.

מעבורות נועדו לשם חציית הנהר לצד השני (נגיד כדי להגיע לואט ארון). צורתן של המעבורות הינה מרובעת וצבען ירוק לבן. התשלום עבור המעבורת הוא 3 באט, לעיתים משלמים בכניסה ולעיתים ביציאה.

סירות זנב ארוך וסיורי שייט- סירות זנב ארוך ניתן לשכור לפרק זמן מסוים, והן מושטות על ידי שייט מקומי. החיסרון שלהן הוא המחיר הגבוה (באזור ה-500 באט). גם שייט הוא פחות לשם המעבר ממקום למקום ויותר לשם האטרקציה. אפשר להזמין שייט בכל סוכנות נסיעות. שימו לב, שלקבוצות תהיה הנחה משמעותית.

מוניות- מוניות היא הדרך הנוחה והקלה ביותר להתנייד בבנגקוק, החיסרון היחיד שלהן הוא שאינן יכולות להתחמק מפקקים. לכל המוניות יש מונה, כך שהאופציות שלכם הן לסגור מחיר מראש או לבקש להפעיל מונה. מומלץ לתפוס מונית שנמצאת בנסיעה ולא לעלות על מוניות שמחכות ברחוב או מתחת למלון, מוניות כאלה לרוב ינסו לעקוץ במחיר.

עוד דרך לנוע ברחבי העיר היא באמצעות מוניות אופנוע. אלה הרבה פחות בטיחותיות ממוניות רגילות אבל יותר זולות מעט ולא תלויות בפקקים.

טוקטוקים- סימן ההיכר של תאילנד ושל המזרח הרחוק בכלל. מדובר על כלי תלת גלגלי ממונע, המשלב בין אופנוע לריקשה. בשנים האחרונות הפופולאריות של הטקטוקים יורדת. הנסיעה בטוקטוקים פחות נוחה מנסיעה במונית רגילה, בגלל שהטוק טוק פתוח ובמהלך הנסיעה נושמים את כל זיהום האוויר של בנגקוק, וגם הטוקטוק עצמו מוציא המון פיח. מלבד זאת, כלי הרכב אינו בטיחותי ואינו עוקף פקקים, ולרוב מחיר הנסיעה בטוקטוק גבוה ממחיר הנסיעה במונית.

היזהרו מנהגים שמציעים לכם סיור באמצעות טוקטוק או מונית, באתרים של בנגקוק. נהגים כאלה ייקחו אתכם לחנויות בהן ינסו לשכנע אתכם לקנות סחורה, לרוב לא איכותית, על מנת שהנהג יזכה בעמלה. אם תבקשו להגיע לאתר מסוים, הנהגים יטענו שהוא סגור ביום הספציפי הזה.  

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות